احلى نكت لي احلى اعضاء

الموضوع في 'مرح x مرح' بواسطة The Lost, بتاريخ ‏2 نوفمبر 2007.

[ مشاركة هذه الصفحة ]

1. كان أحد البخلاء متضايقاً وحزيناً ، فسأله زميله : ما بك ؟
    فقال البخيل : لقد انكسرت سنة من أسنان مشطي .وأنا أريد تسريح شعري .
    الزميل : ألا يمكنك استخدام المشط دون هذه السنة ؟
    البخيل : لا ... لأنها كانت السنة الأخيرة !!!

مرة اربع صاعيدة داخلين امتحان فاجلهم سؤال فى الامتحان وهو كام عدد ارجل المعزة فكلهم سألوا صاحبهم حسنين وما كنش بيرد عليهم فلما خلص الامتحان قالولو انتا ما قولتيلناش لية
    قالهم المراقب كان جنبى ومعرفتيش اطلع المعزة

صعيدى راكب تاكسى السواق نزل يحيب علبة سجاير لاقاة خلع عصاية الفتيس سالة لية خلعتها قال: شفتك عمال تلخلخ فيها قلت لما اشلهالك علشان متتعبش

تلاته اندال اتفقوا يشوفوا مين اكتر نداله ..الاول شاف راجل عجوز عايز يعدي الشارع مسك ايده و سابه في نصف الشارع ..واتاني عداه وضربه ...التالت ضحك وقال انا اكتر نداله الراجل ده يبقي ابويه

واحد بلدياتنا كان قائد فى الجيش و قدامه أربع صفوف عساكر ....واحد من العساكر عطس..القائد سأل أول صف مين اللى عطس محدش رد.. فتح عليهم النار قتلهم كلهم و بعدين سأل الصف
    التانى مين اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار عليهم ....و إدور على الصف التالت قام واحد خاف و قاله انا اللى عطست ياباشا...قاله القائد: يرحمكم الله

سألوا صعيدى : ليه جتلت أبوك
    الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
    المحققين : طب ليه جتلت عمك ؟
    الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
    المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
    الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة
    مره واحد فتح التلاجه شاف الجيلي بيرتعش قال له متخافش حشرب ميه

واحد بلدياتنا نزل محطة مصر لقى بتاع الأنابيب بيخبط عليها، قال له افتحلي واحدة ساقعة لو سمحت

مرة اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا قدام نشرة الأخبار في التليفزيون فنشرة الأخبار طولت، راح الأول قال للثاني: هيه ليه نشرة الأخبار طولت النهاردة كدة؟ رد عليه الثاني و قال: معلش أصل شكلها كدة النهاردة آخر حلقة.
    اتنين بلدياتنا فكروا يلعبوا شطرنج ... الملك ضرب نفسه بالنار
    مرة سواق تاكسي قابل واحد مسطول قال له تاخد كام و توديني فين؟؟
    السواق رد عليه و قاله: هات اللي تجيبه و انزل هنا

واحد بلديتنا راح امريكا لقى كل الشباب لابسين تشيرت مكتوب علية سفن اب كوكاكولا - بيبسي راح كتب على الجلابية عصير قصب

دكتور عيون قاعد مع خطيبته في حديقه الاسماك معاه ورده قالها شايفه الورده دي يا حبيبتي قالت له ايوه فرجع ايده لورا شويه وقالها... طب وكده
    واحد مسطول بيسأل واحد مسطول ثاني: اسم دولة أوروبية لو حطيت على أخر حرف فيها نقطة تصير اسم عالم ذرة التاني قاله أنا غلب حماري
    الأول قاله: الدولة هي قطر ولما تحط نقطة حتصير قطز التاني قاله هو قطز عالم ذرة؟؟؟؟؟
    فرد عليه الأول يعني هي قطر دولة أوروبية؟

كمسري أبوة مات ماشى في الجنازة يقول يا حضرات الجنازة فاضية آدام
    واحد ركب اوتوبيس شاف واحده قاعده راح بصلها فبصتله , ضحكلها ضحكتلو غمزلها غمزتلو راح شاورلها على المحطه , فنزلت ....راح قعد مكانها

واحد راح الصيدلية وقال للدكتور: عايز لبن اطفال ..... الدكتور: اسمه ايه !؟
    الراجل : اسمه اشرف

فرختين مشيين الاولى معلقة بيضة على رقبتها .. فالتانية بتسالها اية البيضة دى؟ قالت دى صورتى و انا صغيرة

مرة اتنين ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري
    ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

بخيل واقف فى البلكونة... ابنه جاى من بعيد يقول له بابا بابا بابا ... قاله: يا ابن الكلب بابه واحده كفاية.

انزلقت سيارة تاكسي على منحدر شديد فصاح السائق برعب: لا أستطيع ايقاف السيارة فرد الراكب البخيل: أوقف العداد بسرعة

أعطت امرأة بخيله ابنها ريالاً وقالت له: اذهب واشتري خبزاً... لكن يا ويلك اذا ضاع الريال منك. و في الطريق للمخبز شاهد الولد سياره تصدم أبوه... فذهب مسرعاً إلى أمه البخيله وقال لها: امي امي .. الحقي .. أبي صدمته سياره!! فقالت: اوووه .. بسيطه .. ظننت أن الريال قد ضاع منك

اجتمع ثلاثة من البخلاء وقرروا التبرع بجزء من مالهم بعدما كثر كلام الناس عليهم. قال البخيل الأول: سأرسم دائرة على الأرض وأرمي المال في السماء فالمال الذي يسقط بداخلها لي والمال الذي يسقط خارجها للفقراء!! قال الثاني: أما أنا فسأرسم خطاً على الأرض وأرمي المال في السماء فالمال الذي على يمين الخط لي والمال الذي على شمال الخط للفقراء!! فقال الثالث ( وكان أشدهم بخلاً): أما أنا فسأرمي المال في السماء فالمال الذي يسقط على الأرض لي والمال الذي يبقى في السماء فللفقراء

واحد اخذ الدواء قبل ميعاده ليش؟؟؟ علشان يفاجئ الجراثيم

خبيث دخل أحد المطاعم وطلب صحن فول، وبعدما أنتهي من آكله سأل الجرسون: كم تريد ثمناً للفول، اجابه: 13 قرشاً..مد الخبيث يده في جيبه وأخرج ال13 قرش ورماها على الارض..
    وتكرر المشهد 3 أيام متتالية. وفي اليوم الرابع دخل المطعم وما معاه صرافة فاعطى الجرسون ربع جنيه(25) قرش وقال له واحد فول، طبعا الجرسون حب ينتقم منه فاحضر الباقي(12)قرش ورماهم على الارض وقال له خذ الباقي، فاخرج الخبيث قرش من جيبه ورماه فوق ال( 12) قرش وقال للجرسون كمان واحد فول لو سمحت

مره اثنان يحملان باب ويسيران فى الطريق فظهر لهم اسد فاختبىء احدهما خلف الباب فطرق الثانى الباب
    بشده وقال له : افتح يا جبااااااااان

يارب تعجبكم

2. جاري تحميل الصفحة...

مواضيع مشابهة في منتدى التاريخ
    ••احلى لغة بالعالم- لغة البنات في المدرسة•• مرح x مرح ‏21 سبتمبر 2012
    احلى اغنية كرتون للعيد مهم جدا مرح x مرح ‏18 أغسطس 2012
    احلى رقاصه مرح x مرح ‏11 يوليو 2011
    لا يفوووتكم احلى اسأله مرح x مرح ‏3 يوليو 2010
    لعبة ولا احلى مرح x مرح ‏25 ابريل 2010
    لعبه جديده... تصويت لاحلى اسم بالمنتدى!! مرح x مرح ‏27 يناير 2010

3. ¦[ܔ.
    هـهـهـهـه